VanDrie Group lanceert een 3D-snittenboek
Als eerste vleesproducent ter wereld lanceert VanDrie Group een 3D-snittenboek waarbij via de techniek van ‘augumented reality’ (AR) digitale beelden over de werkelijke beelden worden weergegeven. Hiermee wordt miscommunicatie over het gewenste product voorkomen.
Een ‘ezeltje’, ‘stukkie pasgetrouwd’, of ‘burgermeesterstuk’. Drie Nederlandse benamingen die betrekking hebben op het liesstuk van een kalf. Tel daarbij op dat er in vele talen wordt gecommuniceerd en miscommunicatie ligt op de loer. Daarom heeft VanDrie Group een 3D snittenboek gemaakt met deze vernieuwende presentatietechniek.
Korstiaan Mulderij, directeur Stichting Promotie Kalfsvlees) ervaart dat het belangrijk is om klanten goed te ondersteunen: “In dit boek staan verschillende snitten, voorzien van een afbeelding van het vleesdeel met daarbij een naam en code. Juist die code helpt misverstanden in het contact met onze klanten te voorkomen. De VanDrie Group wil echter een stap verder zetten.”
De ambitie is volgens Mulderij om de marktpositie van kalfsvlees te versterken en de reputatie van kalfsvlees te verbeteren. “Daarnaast vormt innovatie het hart van onze organisatie. We lanceren als eerste vleesproducent ter wereld een 3D-snittenboek. In het 3D-snittenboek zijn verschillende vleesdelen vanaf verschillende zichtpunten te benaderen. Eventuele klantspecificaties kunnen aan de hand van de afbeeldingen eenvoudig duidelijk gemaakt worden.
Mulderij: “Zo bieden we steeds meer inzicht en stelt het ons nog beter in staat te kunnen voldoen aan klantwensen. Dat vinden we belangrijk, juist in tijden dat het moeilijk is om in nauw contact te treden met onze internationale klanten."
Lees ook
Meest gelezen
Agenda
-
Er zijn momenteel geen evenementen gepland