Pali Group heeft over het jaar 2015 een iets lagere winst geboekt bij een hogere omzet.
De omzet steeg van 375 miljoen euro naar 387 miljoen (+12 miljoen). Ondanks deze hogere omzet is het resultaat na belastingen gedaald van 5,82 naar 5,15 miljoen euro. De lagere winst komt met name door hogere inkoopwaarde van de verkochte goederen (+9,5 miljoen), hogere personeelskosten (+2 miljoen) en hogere overige bedrijfskosten (+1,5 miljoen).
Nederland is de belangrijkste markt voor de Pali Group met een omzet van 38 procent. Daarna volgen Duitsland (21%), Italië (13,5%) en Frankrijk (10%). Komend jaar gaat Pali Group fors investeren in de snijzaal. Nu zit het bedrijf op 49 procent verkoop van uitgebeend kalfsvlees. Met de uitgebreide snijzaal moet dit percentage de komende jaren verder groeien.
Lees ook
Meest gelezen
Agenda
-
Er zijn momenteel geen evenementen gepland