Nederland Vleesland gaat dialoog aan met maatschappij
Onder het motto 'Nederland Vleesland, waar smaken verschillen' starten organisaties uit de Nederlandse vleesketen een maatschappelijke dialoog.
De partijen willen proactief met consumenten communiceren en op basis van feiten een eerlijk verhaal over vlees naar buiten brengen. Op 1 september 2022 wordt de website Nederland Vleesland gelanceerd, waarna campagnematig de dialoog met consumenten wordt aangegaan.
Volgens deze organisaties is er de afgelopen jaren veel gesproken en geschreven over de vleessector in Nederland, zowel in de politiek, in de kranten als op radio en televisie: "Dat was niet altijd positief en niet altijd terecht", stelt Laurens Hoedemakers (COV) namens de organisaties. Daarom zien de website en het platform het levenslicht.
De lancering vindt op 1 september plaats om 14.00 uur en is via een livestream te volgen. Linda Verriet (voorzitter van Producenten Organisatie Varkenshouderij) houdt een presentatie die gaat over de CO2-voetafdruk van varkensvlees versus vegetarische alternatieven en vliegen.
Lees ook
Meest gelezen
Agenda
-
Er zijn momenteel geen evenementen gepland