Zuidelijke LTO's en voerfirma's maken radiocommercial
Samen met de voerfirma's Voergroep Zuid, Vitelia en Fransen Gerrits starten ZLTO en LLTB een landelijke radiocampagne over het bestaansrecht van boeren.
De campagne wordt gehouden onder de naam ‘Geef boeren toekomst’. Deze publiekscampagne loopt al enige tijd maar gaat komende week een nieuwe fase in.
Naast de radiocommercial komt er ook een digitale campagne op sociale media en via Google. Volgens de zuidelijke LTO-organisaties staat de toekomst van de land- en tuinbouw op het spel. Niet alleen vanwege het stikstofbeleid maar ook vanwege het 7de actieprogramma van de Nitraatrichtlijn en de Kaderrichtlijn Water. Ook wordt er na een zomer een nieuwe beleidsbrief verwacht van het kabinet die handelt over het klimaat.
De campagne ‘Geef boeren toekomst’ is in verschillende fases opgebouwd. Er zijn al vlaggen, posters en stickers te bestellen. Daar komen nu dus de radio- en online campagnes bij. Op de website Geefboerentoekomst.nl zijn de radiocommercials te horen en kunnen vlaggen, posters en stickers besteld worden.
Andere organisaties in de periferie van de landbouw zijn gevraagd deze actie mede te ondersteunen.
Lees ook
Meest gelezen
Agenda
-
Er zijn momenteel geen evenementen gepland