Met een Dutch Veal Event in Beijing is woensdag 17 april de opening van de Chinese markt voor Nederlands kalfsvlees gevierd. VanDrie Group organiseerde dit evenement samen met de Nederlandse ambassade in China en de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV).
VanDrie Group kreeg als eerste Europese kalfsvleesproducent in oktober 2018 goedkeuring om kalfsvleesproducten naar China te mogen exporteren. Dit jaar wil VanDrie Group de bekendheid van het kalfsvlees in dat land vergroten. Nederlandse kalfsvlees is inmiddels in de steden Beijing en Shanghai te verkrijgen bij retailers en foodservice.
Op het evenement waren naast zakenpartners van VanDrie ook afgevaardigden van de Chinese overheid en bestuurders van de Chinese Meat Association (CMA) aanwezig. Marijke Everts, director corporate affairs VanDrie Group, ziet het event als een start van verdere uitbouw van VanDrie Group’s positie op de Chinese markt: “We geloven in lange termijn partnerschappen. Samen met onze Chinese partners hebben we daarom een gerichte strategie opgepakt om kalfsvlees op de kaart te zetten."
Chinese consumenten stellen hoge eisen aan voedingsmiddelen ten gevolge van diverse voedselschandalen die het land in het laatste decennia heeft gekend. Nederlands kalfsvlees is weliswaar onbekend maar het beantwoordt wel aan de eisen die Chinese consumenten stellen: voedselveiligheid, traceerbaarheid en smaak. Everts: “We introduceren kalfsvlees uit de Europese keuken en laten zien dat het product ook perfect past bij de lokale eetgewoontes en bereidingswijzen." Kalfsvlees is volgens haar uitstekend toe te passen in Chinese gerechten als hot pot, noodle soup en stoofpot.
Lees ook
Meest gelezen
Agenda
-
Er zijn momenteel geen evenementen gepland