Vitelco lanceert nieuw concept voor horeca
Met Dukes Cuisine lanceert Vitelco een nieuw horecaconcept met gegaarde, verse en bevroren kalfs-, rund- en varkensvleesproducten.
Deze gemakslijn is speciaal voor horecazaken die met weinig personeel een topkwaliteit willen serveren voor een goede prijs.
Evenals andere sectoren heeft ook de horeca te maken met een schaarste aan personeel. Duke’s Cuisine moet een oplossing bieden om met weinig personeel efficiënt en flexibel een hoogstaande maaltijd te serveren.
De voorgesneden en voorgegaarde porties vlees gaan ook verspilling tegen doordat het vlees geportioneerd en en op de juiste manier gesneden is. De naam Duke's Cuisine refereert aan de vestigingsplaats van Vitelco (onderdeel van Pali Group), namelijk 's-Hertogenbosch.
Het assortiment bestaat voornamelijk uit kalfs- en varkensvlees, aangevuld met een aantal rundvlees producten. Met een variatie van kalfslende, ribeye, ossobucco, tot french rack, kalfshaas hamburgers, zwezerik en entrecotes is er voor elk horecaconcept wat wils, stelt Vitelco.
Het paradepaardje is het assortiment gegaard vlees. Het malse en langzaam gegaarde vlees is populair op veel menukaarten. De bereidingswijze is echter een grote uitdaging voor een restaurantkeuken. Door zelf de voorbereidende handelingen te verrichten hoopt Vitelco een nieuwe afzetstroom te creëren.
Vitelco brengt Dukes Cuisine zowel via traditionele afnemers aan de man als via sociale media. "Sociale media speelen een steeds grotere rol", zegt Joppe Fransen van Pali Group. "Het is een kwestie van de juiste strategie uitzetten en de strategie de tijd geven om zich te bewijzen. De eerste grote orders zijn via deze weg al binnengekomen."
Lees ook
Meest gelezen
Agenda
-
Er zijn momenteel geen evenementen gepland