Vrijdagochtend hebben de Duitse landbouwminister Julia Klöckner en haar Nederlandse collega Carola Schouten het Holland paviljoen geopend op de 94ste editie van de Grüne Woche.
VanDrie Group trakteert bezoekers van de Grüne Woche op een ontbijt met kalfsvlees. Het ontbijt, een dry-aged kalfsvlees canapé, sluit aan op de culinaire campagne van VanDrie Group in Duitsland.
De Duitse consument stelt hoge eisen aan haar voeding en vraagt om producten die geproduceerd worden met respect voor mens, dier en milieu. Kalfsvlees is volgens VanDrie Group een passend product bij deze consumentenwens.
De campagne van de VanDrie Group in Duitsland richt zich naast duurzaamheidsaspecten op de veelzijdigheid van kalfsvlees. Door het aanbieden van zelf ontwikkelde recepten en bijzondere bereidingswijzen staan minder traditionele vleesdelen in de spotlight. Dit sluit aan bij de inzet van de VanDrie Group om alles van het kalf te benutten, ook minder bekende delen.
De aanpak slaat aan: het Duitse aandeel in de afzet van de VanDrie Group is de laatste jaren gegroeid, zegt het bedrijf.
Foto vlnr: Carola Schouten (LNV), chef-kok Edgar Buhrs, Marijke Everts (VanDrie Group)
Lees ook
Meest gelezen
Agenda
-
Er zijn momenteel geen evenementen gepland