Promotiecampagne+Trusted+Veal+komt+op+stoom
Nieuws

Promotiecampagne Trusted Veal komt op stoom

Vanaf 1 februari is de driejarige promotiecampagne voor kalfsvlees van start gegaan. De campagne richt zich op de Verenigde Staten, Canada en Japan.

De campagne vindt plaats onder de slogan ‘Trusted veal from Europe’ (‘Vertrouwd kalfsvlees uit Europa’) en richt zich op de kwaliteit, betrouwbaarheid en voedselveiligheid van kalfsvlees. Het totale budget waarmee gewerkt wordt is 1,9 miljoen euro. 80 procent hiervan wordt gefinancierd door de Europese Unie. Het resterende bedrag wordt opgebracht door de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV).

Het doel van de campagne is een hogere naamsbekendheid van Europees kalfsvlees. Van 11 tot en met 13 april 2018 was de COV aanwezig op de foodbeurs Fabex in Tokyo. Enkele weken later (van 2 tot en met 4 mei) werd een stand opgebouwd op de Sial in het Canadese Montreal. In oktober gaat het COV samenwerken met het International Chefs Congress in New York. Hier zijn tweeduizend chefkoks bij elkaar en wordt er een wedstrijd gehouden om de lekkerste hamburger te maken. De kalfsvleeshamburger gaat deel uit maken van deze wedstrijd.

In 2019 worden er opnieuw verschillende beurzen bezocht, waaronder de Fabex in Tokyo en de Summer Fancy Food Show in New York.

Agenda

    Er zijn momenteel geen evenementen gepland

Meer agenda

De Stoppersregeling

Alle antwoorden op veel gestelde vragen

Klik hier

Stelling

Loading

Weer

  • Zaterdag
    5° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer