Groei+Vitel+Ok%26eacute%3B+vooral+buiten+Nederland
Nieuws

Groei Vitel Oké vooral buiten Nederland

Vijf jaar geleden introduceerde kalverslachterij Vitelco het kalfsvleesmerk Vitel Oké. Van negentien deelnemende kalverbedrijven is het merk intussen gegroeid naar 45 bedrijven.

Met het in de markt zetten van het jonge rosé kalfsvleesmerk, zag Vitelco (onderdeel van de Pali Group) in 2010 goede mogelijkheden om naast de traditionele afzetlanden ook een grote groep Nederlandse afnemers te beleveren. Die doelstelling is volgens Paul Meeuwissen na vijf jaar bereikt. Meeuwissen is binnen Vitelco verantwoordelijk voor Vitel Oké.

Hij constateert echter ook dat duurzaamheid en dierenwelzijn minder onderscheidend zijn geworden. “Klanten vinden het vanzelfsprekend. Dit geldt met name voor Nederlandse afnemers.” Groei in Nederland is moeilijker dan in andere landen. Meeuwissen ziet dat Vitel Oké vooral een opmars maakt in Duitsland, Scandinavische landen en Japan.

De markt voor jong rosékalfsvlees heeft voor een aanzienlijke groei gezorgd in aantal slachtingen. Van ruim vijfduizend kalverslachtingen per week (blank en jong + oud rosé) is Vitelco gegroeid naar 7.500 duizend slachtingen per week. In vakblad De Kalverhouder dat zaterdag verschijnt, staat een artikel over de groei van Vitel Oké.

Agenda

    Er zijn momenteel geen evenementen gepland

Meer agenda

De Stoppersregeling

Alle antwoorden op veel gestelde vragen

Klik hier

Stelling

Loading

Weer

  • Donderdag
    8° / 4°
    60 %
  • Vrijdag
    10° / 1°
    10 %
  • Zaterdag
    8° / 0°
    5 %
Meer weer